Vorträge und Workshops - die Themen


Offene Workshops
Montag, 23. Februar 2015


REAL Wellness: A golden opportunity for reinventing destination spas as pleasure centers for learning to revitalize body, mind and primary life purpose

Workshop-Leitung: Dr. Donald B. Ardell (in englischer Sprache)

Donald B. ArdellA working session for immersion in the elements of REAL wellness, that is, the nature of communications for positive health. Participants will assess program modules for involving patrons in learning to assess and pursue well being beyond the margins of non-sickness, stress, worries and medical management. Participants will study the nature of improved man and woman - humans who can be self-poised, independent, candid and free. They will observe, investigate, experiment and demonstrate. They will use their sense and their senses. They will keep their minds as open as the day to the hints and suggestions of nature.

The latter phrases just quoted from the fabled orator and pioneer of REAL wellness, Robert Green Ingersoll (1833-1899), will be experienced and employed to expand the boundaries of and enable advances in human functioning.  Program designs will be shaped that will enable spas to provide a new generation of well being programming for clients of all ages consistent with living life as fully as practically imaginable, once aware of the possibilities.

This session is not for theorists; it’s for the practical and ambitious spa planners who want to know what REAL wellness can mean for their jobs, their business, their customers and their passions. The bottom line for every participant: What do I have to do in terms of actions and decisions?



Die besten Strategien, sich als Spa oder Wellnesshotel der neuen Generation zu profilieren

Workshop-Leitung: Diana Monnerjahn

Diana MonnerjahnDie Zeit läuft und mit ihr steigen die schnell wechselnden Ansprüche unserer verwöhnten Wellnessgäste. Was haben Hoteliers nicht schon alles in Ihre Betriebe zum Thema „Wellness“  investiert.  Zwanzig Jahre hat der Boom gehalten, und jetzt? Was kommt, was verschwindet und welche Investition macht hier noch Sinn? Die erfolgreichsten Wellnesshotels in Österreich und Südtirol boomen nach wie vor. Alles läuft allerdings ein wenig anders als gehabt, und genau das macht es aus!








Der perfekte Servicekreislauf Spa

Workshop-Leitung: Souhel El-Achbah

Souhel El-AchbahGemeinsam mit den Teilnehmenden dieses Workshops erarbeitet Souhel El-Achbah  die einzelnen Dienstleistungselemente eines Spa-Betriebs, welche Potenzial für Service-Exzellenz bieten.
- Rezeption
- Behandlung
- Umkleiden, Sauna
- Verkauf
- Fitness
- Personalwesen
- Social Media
- etc.

Im zweiten Schritt werden die Entwicklungsmöglichkeiten in jedem einzelnen Bereich erörtert und mit allen Teilnehmenden ein perfekter Servicekreislauf erarbeitet. Anhand konkreter Praktiken verdeutlicht Souhel El-Achbah, wie Service zu mehr Umsatz führt.